neděle 20. listopadu 2022

Porodnice Štvanice

 

Štvanice, malá porodnice, pražský poloostrov. Místo mých prvních porodnických zkušeností, místo, které mi bylo hodně blízké.

Stromy, které pamatují porodnici, jsou stále tam.
Moje začátky, zde bylo vše poprvé.
Minulost, z které čerpám, minulost na kterou ráda vzpomínám a minulost, která mi připomíná, kolik změn se událo.
Když projíždím po mostě, kde Štvanice stávala a kde je nyní tenisový areál, vidím modrá světýlka novorozeneckého oddělení. Občas první, kdo zde otevíral ženě, která sem přišla v noci  porodit   byl topenář, porodní asistentka sloužila v jedné a zvonek občas nezvonil. Šlo se pěšky do druhého  patra. Tam byl porodní sál a nalevo gynekologická operativa. První patro bylo šestinedělí, riziková těhotenství a gynekologická konzervativa. 
Primářkou v té době byla MUDr. Hemalová -  příbuzná moderátora v televizi Alexandra Hemaly.

Zde jsem se stala ženskou sestrou  v roce 1980 - porodní asistentkou. 
Profese porodní asistentky je naplňující, je odvážná, stále se vzděláváte, stále stoupáte vzhůru, i s těmi půlkroky stranou a občas i dozadu. Je to  život v plné formě. A za to jsem vděčna. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Porod  jako rituál a ne jako  rutina přivedení dítěte na svět Porod dítěte patří mezi nedůležitější životní rituály   Rituá...