čtvrtek 31. května 2018

Neberte si nic osobně !!!!

Vážení čtenáři,

stalo se Vám někdy, že Vám zkazilo náladu to, co Vám někdo řekl? Máte problém s tím, co Don Miguel Ruiz ve Čtyřech dohodách nazval: Neber si nic osobně?

Až Vám příště někdo vypustí optimismus, radost, namotivovanost, vzpomeňte si, prosím, na mě.


Když jsem před 7 lety začal s FirstClassem, byl jsem zmatený. Někdo mi napsal: "Hrozný článek." Jiný zase: "Skvělý článek." Přitom šlo o jeden a tentýž článek. Tak jaký tedy byl – hrozný, nebo skvělý? Jak to, že je pro každého jiný?

Když Vám na ulici první kolemjdoucí řekne: "Idiote!" a druhý naopak: "Úžasný člověče!", co z toho jste? Kdo z nich má větší pravdu? 

Dlouho jsem si tím lámal hlavu, než jsem pochopil, že to, co lidé říkají, vypovídá v první řadě o nich samotných, jejich náladě, momentální potřebě, problémech, kterými si právě procházejí, a že to prakticky vůbec nedefinuje nás

Když jsem před 5 lety otevíral First Class Academy, podnikatelskou školu po internetu, do jejíhož prvního ročníku nastoupilo 11 000 lidí, jedna 43letá čtenářka mi napsala: "Proč motáte lidem hlavy takovými bludy? Každý se nenarodil pro podnikání. Zaměstnání je jistota!" Protože však First Class Academy byla bezplatná, tato čtenářka do ní vstoupila.


Nedávno si moje partnerka zablokovala páteř. A protože náš fyzioterapeut byl v Jihoafrické republice s českými atlety, musela se snažit najít pomoc po internetu – někoho, kdo by mohl dojet přímo domů a tam ji napravit.

Sedl jsem do auta a vyrazil domů také. Ve dveřích jsem se srazil – s Jitkou. S tou čtenářkou. Nesla mobilní lůžko a kufřík s proprietami. "Víte, že jsem v 47 letech začala podnikat?" povídá tato specifická masérka a fyzioterapeutka, která přijede přímo za Vámi. "To, co jste psal a v akademii říkal, zas takové bludy nebyly."

Pamatujte si to, prosím, až Vás někdo bude odsuzovat za to, za čím si stojíte. A nikdy nepřipusťte, aby Vás definovalo to, co o Vás druzí říkají nebo jak s Vámi zacházejí. Protože to jediné, co Vás definuje, je to, jak se sebou zacházíte Vy.

A to, jakou hodnotu máte pro jiné lidi, opravdu nezáleží ani tak na Vás, jako na těch lidech samotných. I kdybyste se rozkrájeli, pro negativní lidi budete vždy špatní, tak jako pozitivní lidé na Vás najdou vždy něco dobrého.

Proto si neberte osobně ani to dobré, ani to zlé, co o Vás druzí říkají. Nemluví o Vás. Mluví o sobě. A čas může jejich pohled změnit. Tak jako se může změnit nálada nebo zkušenost.

Tak ať máte (ze svého pohledu vždy) dobrý den,

Petr Casanova






Chcete tuto myšlenku sdílet se svými blízkými?
Sdílet
Tweetnout
Přeposlat
Copyright © 2018 First Class Publishing a.s., všechna práva vyhrazena

odhlásit odběr newsletteru

Žádné komentáře:

Okomentovat

Porod  jako rituál a ne jako  rutina přivedení dítěte na svět Porod dítěte patří mezi nedůležitější životní rituály   Rituá...