čtvrtek 19. dubna 2018




Co nového na bikramu




Stále cvičím, už 8  rok ,pravidelně  a někdy méně pravidelně, 3-5 krát týdně.
Ted jsem zkusila  cvičit tzv.bikram pro pokročilé - v pátek večer v osm, je to výzva- večer se mi fakt nechce a to přemlouvání sama sebe, které začíná kolem páté a graduje kolem půl sedmé / mozek hlásí je pátek, konec týdne, odpočinek,vykašli se na to, jaký to má význam/ mě začáná bavit.
První lekce byla tak zvláštní - že s jsem se ani nepotila.
Další už pocení zase bylo.

Páteř: ta se teda diví a s ní kyčelní klouby, které se stále rozvolňují.

Už zase cítím větší sílu v rukách a nohách.
Proplétám si nohy a ruce a více objevuji sama sebe.
Necítím tak extrémní zátěž jako někdy při normální lekci bikramu a po ní.

Jsem vděčna, že toto mohu absolvovat.




Těší mě cvičení a jsem ráda součástí  skupiny lidí, kteří stejně jako já navštěvují bikramyogu pořád dokola a pořád objevují další a nové limity tohoto cvičení.
Točím jídlo, pití, oblečení, ručníky, láhev s vodou, lepší a méně lepší náladu, čas před bikram a po něm.

Mám udělané nehty? jak jsem na tom s šamponem a gumičkami do vlasů?
Večer vybalit mokré ručníky a dres, prázdnou láhev, dát prádlo do pračky, najíst se a napít, cítím únavu a bolí mě záda a tak padám do postele a  njelépe zítra  nebo nejpozději pozítří nanovo.

You never get done, you never get wrong! Of course!

Posouvám vlastní hranice svých možností. Co zvládnu s bikram, bez bikram, co a jak dělat lépe, kde nasadit větší disciplínu, kde i trochu slevit nebo zrovna přidat???
Více si odpočinout, dát si masáž, pít litry vody, jíst přiměřeně cvičení - co je to přiměřeně, co cvičím bikram mám permanentně pocit hladu a žízně.


Přidávám minerály, vitamíny, lehké jídlo, ovoce, zeleninu  čerstvou  nebo šťávy.
Co na obličej  a kůži - vyhrává růžová voda od Saloos a  rostlinné oleje.
Někdy cítím, jak celá kůže dýchá všemi póry a tak na ní nedávám nic.
Jak vidíte, vše je v pohybu a v neustálé změně, stejně jako moje tělo - které mění velikosti podprsenek, především v objemu hrudníku, obvod pasu,obvod stehen a stálé změny jsou v celkovém prohnutí  páteře i chůze jako takové.Cítím větší sílu v prstech rukou i nohou.

Děkuji, všem, kteří mě na bikramu provázejí lekcemi, za jejich monolog, který tak ráda poslouchám, za jejich energii, hlas, upozornění co zlepšit- což beru vždy  jako další posun.


Děkuji za usměvavé recepční, za vyhřátou místnost a přijemnou atmosféru všech lekcí.
Děkuji Evičce za  krásné dresy !
Děkuji za sprchy a vodu a za krásný prostor, který bikram nabízí.

Děkuji Terezce a Janě , že jsou!

Ůčinky našeho cvičení z knihy André Van Lysebeth:

1. zvyšuje se tělesná zdatnost a odolnost
2. otylé tělo zhubne a hubené se zaoblí
3. zlepší se krevní oběh a   prokrvení mozku
4. zlepší se funkce ústřední nervové soustavy, zvláště paměť
5. prohloubí se spánek
6. významně poklesne nemocnost a nachlazení se eliminuje
7. významně vzroste vmímavost všech smyslů , zejména hmatu.




Mějte se všichni krásně a těším se zase na další lekci!



Milena Dvořáková
bikramyogínka
www.milenedvorak.com
alfa-asistentky.blogspot.com

mobil 736 504 915









Žádné komentáře:

Okomentovat

Porod  jako rituál a ne jako  rutina přivedení dítěte na svět Porod dítěte patří mezi nedůležitější životní rituály   Rituá...