pátek 18. dubna 2014


Můj život s bikramyogou 

Zdraví je právo dané narozením

Dýchat znamená žít


V roce 2008 jsem poprvé byla svoji dcerou vyzvaná, abych s ní šla cvičit. Všechno mi ukázala, půjčila mi své oblečení, doporučila celý den pít a šla jsem na svou první hodinu.
Zůstávám jí neustále vděčna, stejně jako Tereze Bonet Šenkové, která bikramyogu přivezla do Prahy z Francie a mé děkuji patří všem cvičitelkám a cvičitelům , kteří mě jí stále trpělivě provázejí jako certifikovaní lektoři Bikramem.Mou první hodinou pravdy mě provázel Michal.


S yogou jako takovou jsem se poprvé seznámila někdy v roce 1978, prostřednictvím knihy, která patří mezi mé současné poklady: Andre Van Lysebeth Joga, druhé vydání Olympia Praha..Šedivé obrázky jogínských pozic mě zaujaly, ale také odradily pro mě tenkrát  neodpovídajícím sportovním vzhledem.
Byla jsem v té době aktivně sportující dívka, která se věnovala veslování, běhání na běžkách, tanci a měla ráda pohyb jakéhokoliv druhu.Šediví a nezdravě vypadající muži  i ženy na obrázcích mě nic neříkali.
Knihu jsem si však se zájmem přečetla, vyzkoušela asány ,upoutala mě Kollalotova snídaně, kterou ráda praktikuji i dnes v kombinaci s jinými výživovými postupy.
Yoga zůstala zastrčena v knihovně.
Přešlo několik desítek let, ne že bych nesportovala, ale vlivem tzv. všeho,  jsem začala mít zdravotní obtíže- hlavně bolesti v zádech, bolely mě zuby a uši..Dále jsem  byla v obrovském stresu a k doktorovi jsem si zakázala chodit.Moje tělo i duše stávkovala. Potřebovala jsem být zdravá. Naordinovala jsem si yogu. Prostudovala jsem si v angličtině Bikramovi internetové stránky o vlivu jednotlivých asán na lidské tělo.Trvalo mi určitý čas než jsem byla schopna chodit opravdu pravidelně, protože po prvních lekcích jsem další den proležela, ale důležité bylo, že jsem to nevzdala.Ze své profese jsem věděla, že mi to nemůže ublížit, protože se cvičí  v  teple 42 stupňů Celzia.

2011
Nejdřív jsem ji jen tak otˇukala, ale od roku 2011 jsem její pravidelnou návštěvnicí.

Co mi to dává?

Vařím si tam mozek i tělo, griluji končetiny i myšlenky, civím do zrcadla a hledám, kde sídlí moje duše.Kdo jsem?
Je úžasná, vyvádí člověka z jeho perfektní komfortní zony, nikdy nevíte jaká lekce bude, můžete na ní jít s větším nebo menším nadšením, nevíte kdo tam bude, kolik nás bude, jaká bude teplota a vlhkost v sále, nevíte přesně jak na tom jste, jak to zvládnete.
Každá lekce je vaše dnešní výzva.Praktikujete minulost spojenou s přítomností s nadějí, že příští lekce Vám musí jít přece lépe!!!
Je to tak nebo ne?
Geniálně promyšlené pozice, jednoduchost snoubená s dokonalostí hathayogy, stálé a nekonečné opakování.

Bikramyoga je vaše milenka, stáváte se závislou, je to legální droga.Vedoucí ke kráse fyzického i psychického těla, ke zdraví, k odpoutání od nepotřebností, k jednoduchosti, ke změnám, možné vše jinak nebo tak jak jste chtěli!
Stále mě přivádí k úžasu.


To je bikramyoga
Daily practise
Znova a pořád dokola: 3 hod před příliš nejíst, dostavit se, podložka, suchý ručník, voda, toaleta,zaujmout pozici, odcvičit a nepřemýšlet nad tím 26 pozic, podložka, mokrý ručník, prázdná láhev, sprcha, pití, lehké jídlo, odvést se domů, odpočinek, spánek, případně nespánek.



Celý život opakujeme: jeden dech za druhým, první nádech a poslední výdech a kolik životních
událostí mezi tím.
Je krása pozorovat lidi.
Je to krása, je to život v celém jeho koloritu.
Jsem ráda, že jsem jeho součástí.

Balance, kombinace, přehodnocování,pozorování, sebereflexe, sebekontrola.
To mě bikram naučil.

Změníte náladu, tělesné proporce, budete potřebovat jiné oblečení, protože zhubnete nebo vyrýsujete v různých částech těla.Vypotíte litry vašich tekutin.
Spadnou vám kalhoty, někdy i čelisti, budete se chtít smát i plakat.
Stáhne Vás z kůže, znovu vyloví vaše žebra a provětrá peněženku i střeva.
Je nemilosrdná, ale stojí za to!


Když spadneš, zase se zvedneš, dopni kolena, dopni kolena, dopni kolena!Dýchej!To zvládneš!Neodcházej!

Pořád se učím a už jsem smířila s tím, že pořád budu.
Těším se na další lekci, jsem ráda, že jsem součástí této skupiny lidí, kteří mi pomohli. 
Zůstávám vděčna sobě i jim.
Cvičit bikrama je zůstávat na stupnici mládí a zdraví. Jde to, zkuste to.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Porod  jako rituál a ne jako  rutina přivedení dítěte na svět Porod dítěte patří mezi nedůležitější životní rituály   Rituá...